הקשר בין אגוזים והמח ע״פ הרפואה הסינית?

  1. ראשי
  2. רפואה סינית
  3. הקשר בין אגוזים והמח ע״פ הרפואה הסינית?

על פי הרפואה הסינית – אגוזי מלך משפרים את תפקוד המוח

אנשים רבים אוהבים להוסיף אגוזים למזון שלהם על מנת להוסיף לו מעט טעם ובריאות. ידעתם שאגוזי מלך הם הרבה יותר מאשר תוסף טעם? זאת מאחר והם מלאים בערכים תזונתיים. האגוזים נמצאים בשימוש כבר אלפי שנים באסיה בכלל ובסין בפרט כמאכל התומך בבריאות המטופל ומשפר את תפקוד המוח. בואו נבין קצת יותר מהם היתרונות של אגוזי המלך.

אגוז מלך, הידוע גם בשם Hu Tao Ren ברפואה הסינית (דיקור סיני), משמשים למעשה כסוג של תרופה צמחית. ברפואה הסינית, מסתכלים על הפרמטרים הבאים של הצמחים: איכות, טמפרטורה, טעם וצבע של המזון על מנת להבין טוב יותר את מאפייניו וכך לדעת למי הוא עשוי להועיל על מנת לאזן תהליכים בגופו וכו׳. לדוגמה, אגוז מלך הינו בעל טמפרטורה מחממת. מזונות מחממים נוטים לשפר את זרימת הדם ולהעלות את מה שמכונה יאנג צ’י (Yang Qi). יאנג (Yang) נחשב לאנרגטי, בהיר, נמצא כלפי חוץ, חם ונמצא בתנועה (בניגוד ליין (Yin), שנחשב ליותר פנימי, כהה, עדין, קריר ולח). השימוש בצמחי מרפא סיניים או במאכלים מחממים נמצא בשימוש במצבים המערבים קור. לדוגמה, במצב בו קיים קור בקיבה כתוצאה מצריכת מזונות קרים, עשויים להופיע בעיות עיכול כמו גזים, כאבי בטן, נפיחות בבטן, זאת בשל האטת קצב העיכול. פרט לכך, אגוז המלך נחשב לבעל אנרגיה מלחלחת, מעט לחה ושמנונית. איכויות אלה מסייעת ללחלח (לשמן) את המעיים ובכך מסייע למעשה בבעיות עיכול כמו עצירות למשל.

הסינים מאמינים שכל מזון בצורה של איבר מהגוף, תומך באותו איבר

ברפואה הסינית מאמינים שכל מזון או צמח מרפא נכנס לאיבר מסויים (אחד או יותר) ובכך למעשה, מסייע ומטיב עימו. על פי הרפואה הסינית, אגוזי מלך מועילים לריאות, למעי הגס, לכליות ולריאות. אגוזי מלך מחזקים את הריאות ועשויים לסייע במצבים כמו שיעול כרוני, אסטמה ובעיות עור (המקושרים לריאות על פי התאוריה של הרפואה הסינית) אגוזי מלך גם מחזקים את אנרגית הכליות ובכך מסייעים בתהליכים כמו שיתון. בנוסף, הכליות משפיעות על פי הרפואה הסינית על תהליכים ומצבים רבים בגוף כמו למשל: הפוריות, הגב והברכיים, תהליך ההזדקנות, ליבידו ועוד. אגוזי מלך משמשים כמסייעים ומטיבים עם הליבידו והפוריות: מחקר שנערך באסיה בשנת 2012 הראה כי גברים שאכלו אגוזי מלך הראו שיפור באיכות הזרע שלהם. בנוסף, אגוזי מלך עשויים לסייע בבעיות של נדודי שינה. הם עוזרים להעלות את רמות הסרוטונין, אשר משפר את התחושה הכללית ומסייע לאנשים לישון טוב יותר. לבסוף, כאשר מסתכלים על מזון כתרופה, הסינים האמינו כי מזונות הדומים לחלק מסויים או איבר בגוף לעיתים קרובות אך מתייחסים לאותו איבר ועשויים להטיב עימו. מה דומה לאגוז מלך? שתי אונות המוח, האונה השמאלית והימנית. ולכן מאמינים הסינים כי אכילת אגוזי מלך עשויה להועיל מאוד לתפקוד המוח. ישנה גם הדוגמא של השעועית שדומה מאוד לכליה וכך נוצרה האמונה כי צריכתם עשויה לסייע לתפקוד הכליות.

באגוזי מלך ערכים תזונתיים מועילים רבים

ידוע כיום כי ניתן למצוא באגוזי מלך כמות גדולה של אומגה 3, שהיא חומצת שומן חיונית המסייעת לתפקוד המוח והלב. בנוסף, אגוזי מלך הם נוגדי דלקת, הם מכילים נוגדי חמצון ומחקרים עדכניים מראים שהם עשויים להילחם בסרטן ולסייע במצב של סוכרת בשל מרכיב השומנים המועילים בהם. כמו-כן, הם עשירים בויטמין E, שהינו נוגד חמצון רב עוצמה, ובנוסף, מינרלים וויטמינים מסוג B. אגוזי מלך מסייעים בתהליך העיכול, תורמים לתחושת השבוע ובכך מסייעים בהורדת משקל.

חשוב לציין כי ברפואה הסינית, רוב המזונות המומלצים לבריאות משמשים חלק מפורמולה ייחודית המותאמת ספציפית למטופל. אגוזי מלך אינם תרופת פלא והם לא הולכים לרפות בעיות רפואיות בפני עצמם ולבדם, לכן, לא מומלץ ליטול אותם ללא התניה של מטפל מוסמך ברפואה סינית במטרה לשפר בעיות רפואיות. אם אתם חושבים שהם יכולים לסייע לכם, גשו להיבדק אצל מטפל מומסך ברפואה סינית בכדי שיוכל לאבחן אתכם באופן יסודי ולרשום לכם פורמולה צמחית מתאימה למצב הרפואי הספציפי שלכם.

חשוב לזכור כי אגוזי מלך אינם מומלצים במקרים של חום, שלשולים או תגובה אלרגית לאגוזים. אם אתם בריאים בדרך כלל ומעוניינים לתמוך לבריאותכם, הוסיפו קומץ מספר אגוזים לתפריט היום-יום שלכם.

 

 

תפריט
נגישות
להתחלת שיחה
כן, אפשר גם בוואטסאפ
שלום לך,
כיצד אני יכול לעזור?