דיקור סיני לטיפול בכאב - רונן רוזנבלט-ניר - דיקור סיני בתל אביב

דיקור סיני לטיפול בכאב

כאב הינו מנגנון אזהרה חשוב שמאותת למוח על סכנה העלולה לגרום נזק לרקמות הגוף או שנזק שכזה כבר נגרם. מנגנון הכאב בנוי מחיישנים עצביים שתפקידם לאתר נזק רקמתי ולהעבירו למח – כמו חתך למשל.

הכאב החריף (אקוטי) עובר מהר יחסית ונזכר כ”חוויה לא נעימה”, אולי כחוויה “טראומטית”, אבל חולפת. לעומתו, הכאב הכרוני הינו כאב מתמשך (כאב שמופיע למעלה משלושה חודשים), אינו חולף בקלות, והסובלים ממנו חווים אותו לאורך כל היום, ולעתים גם במהלך שנת הלילה. לאורך זמן הוא עלול לגבות מחירים פיזיים ונפשיים, כגון הפרעות בפעולות יום-יומיות, תחושות דכדוך וייאוש העשויות להתפתח לדיכאון ממשי, הפרעות בשינה (אינסומניה), הפרעות בחיים החברתיים, בזוגיות ובעבודה.

כיצד דיקור סיני (אקופונקטורה) מטפל בכאב?

היום ידוע מבחינה מחקרית כי המחטים המוחדרות לאורכם של מסלולי האנרגיה (המרידיאנים) מגרים סיבי עצב הקיימים בשרירים, והגירוי שנוצר שולח מסר דרך חוט השדרה אל ההיפותלמוס שבמוח. בתגובה לגירוי זה, משחרר המוח נוירוטרנסמיטורים מסוג אנדורפינים, שהם חומרים כימיים טבעיים המסייעים בשיכוך והפגת כאב. כלומר, האקופונקטורה (הדיקור הסיני) מאותתת ומעודדת את הגוף לבצע ולזרז את פעילות הריפוי הטבעית שלו. במקרה של כאב, גירוי שכזה שולח אותם נוירוטרנסמיטורים (האנדורפינים) היישר אל מוקד הכאב וכל זאת באופן טבעי ולא התערבות תרופתית כזו או אחרת. האקופונקטורה מטפלת בנושאי כאב שונים ומגוונים כגון: פיברומיאלגיה, כאבים ביד, כאבים ברגל, כאבי מחזור, כאבי ראש או מיגרנה, כאבים נוירולוגיים (נוירופתיה), כאבים הקשורים לפציעה או טראומה, כאבי מרפקים, כאבי מחזור ועוד.

פרט לשימוש בדיקור סיני עשוי המטפל לעשות שימוש באכניקה נוספת מהרפואה הסינית שהיא צמחי מרפא סיניים. משך הטיפול נע ומשתנה בין מטופל ומטופל, והתלוי ישירות בכמה גורמים כשביניהם: כמה זמן סובל המטופל מאותו כאב, גיל המטופל, סוג הכאב ועוד.

דיקור סיני לטיפול בכאב - רונן רוזנבלט-ניר - דיקור סיני בתל אביב

באדיבות עיתון ״הארץ״

לאורך שנות הקריירה שלי נוכחתי לדעת עד כמה הדיקור הסיני עוזר לכאב. מדובר בטיפול טבעי ובטוח, ויעילותו הוכחה באין ספור מחקרים. הטיפול מביא לשיפור באיכות החיים של המטופלים.

חבל לסבול מכאב! צריך רק לנסות!