טחורים - טיפול בדיקור סיני - רונן רוזנבלט-ניר - דיקור סיני בתל אביב

דיקור סיני לטיפול בטחורים

טחורים הם למעשה כלי דם הנמצאים אצל כולנו בפי הטבעת וברקטום ומצב תקין, מסייעים לנו, בין השאר, לשלוט ביציאות שלנו. הבעיה נוצרת כשכלי הדם הללו מתרחבים, נמתחים או צונחים. זהו מצב שכיח שמשפיע על מליוני אנשים ברחבי העולם.

מהם הסימפטומים של טחורים?

1. כאב או אי נוחות באזור פי הטבעת
  2. גרד באזור פע הטבעת
  3. דימום על נייר הטואלט בזמן ניגוב או באסלה לאחר התרוקנות
  4. נפיחות או בליטה באזור פי הטבעת

מהם הגורמים להופעת טחורים?

הרגלי ישיבה ארוכים בשירותים, מאמץ בזמן יציאה, עצירות, תזונה לקויה (תזונה דלה בסיבים), חוסר שתייה, פעילות גופנית מאומצת (בדגש על הרמת משקל כבד) או חוסר בפעילות גופנית, הריון ולידה וסטרס מוגבר.

קיימים שני סוגים עיקריים של טחורים:

טחורים פנימיים – הטחורים נמצאים בתוך פי הטבית ובתוך הרקטום. הטחורים הללו נוטים לכאוב פחות אך לדמם יותר.

טחורים חיצוניים – הטחורים נמצאים בפי הטבעת ומחוצה לו. טחורים אלה בדרך כלל כואבים יותר ומדממים פחות.

הטיפול השמרני כולל שינויים באורח חיים והרגלי תזונה. הטיפול כולל: עלייה בצריכת הסיבים התזונתיים והגדלת כמות שתיית המים, שינויים בהרגלי היציאות (לדגומא: לשבת פחות בשירותים, לא לקרוא עיתון תוך כדי ישיבה) ועוד. במקרים חמורים יותר ממליצים הרופאים על ניתוח אשר לעיתים אינו פותר את הבעיה והיא נוטה לחזור ואף עשוי להוביל לסיבוכים קשים.

כיצד דיקור סיני מסייע בטיפול בטחורים?

הדיקור הסיני בא לטפל בשורש הבעיה שגרמה להתפרצות הטחורים באמצעות הגברת הסירקולציה לאזור הכואב, טיפול בדלקת והפחתת הבצקת, הפחתת הכאב והפסקת הדימום.

מנסיוני הקליני ניתן לראות שיפור ניכר בתסמינים כבר בתום הטיפול הראשון. מנסיוני, באמצעות דיקור סיני וצמחי מרפא סיניים ניתן לטפל אפילו במקרים קשים של טחורים ולהימנע מניתוח.