כאב נוירופתי / נוירופתיה

2. כאב נוירופתי / נוירופתיה
דיקור סיני לטיפול בכאב נוירופטי - רונן רוזנבלט-ניר - דיקור סיני בתל אביב

דיקור סיני לטיפול בכאב נוירופתי / נוירופתיה

נוירופתיה פריפרית (peripheral neuropathy) היא למעשה נזק הנגרם למערכת העצבים הפריפרית אשר עשוי להיגרם כתוצאה מטראומה או מחלה.

קיימים כמה סוגים של נוירופתיה אך השכיחה ביותר מביניהם משפיעה בעיקר על כפות הידיים והרגליים. תסמיני הנוירופתיה כוללים: חולשה, שינויים בתחושה (אובדן תחושה), כאב, עיקצוץ, נימול, רגישות קיצונית למגע, זרמים חשמליים, תחושת שריפה. מטופלים רבים מתארים את התחושה כאילו הולבשו עליהם כפפות או גרביים בלתי נראות.  התסמינים קשורים למעשה לסוג העצב המעורב ומיקומו בגוף.

כיצד דיקור סיני מטפל בנוירופתיה?

הטיפול בדיקור סיני מתבצע במקביל לטיפול הרפואי הקונבנציונלי. הרפואה הסינית מבדילה בין הסוגים השונים של הכאבים הנוירופתיים. לדוגמא: האם הכאב מלווה בתחושה של קור או חום, חולשה ברגליים או כבדות ברגליים, חוסר תחושה, תחושת נימול, כאב חד ועוד. כך שלמעשה, בשונה מהטיפול המוכר לנו מהרפואה המערבית אשר עושה שימוש בתרופות דומות בטיפול בסימפטומים של הנוירופתיה, ברפואה הסינית, הטיפול יהיה שונה בין מטופל למטופל. לדגומא: מטופל המתלונן על קור וחולשה ברגליים יטופל באופן שונה לחלוטין מאשר מטופל אחר המתלונן על תחושת שריפה בכפות הרגליים או שרירים הנתפסים בעיקר בלילה.

הרפואה הסינית רואה בכאבים נוירופתיים תוצר של חוסר איזון אנרגתי באיברי הגוף השונים ופועלת במטרה להשיב את אותו איזון חסר לגוף.

בינואר 2005 המליצה האגודה האמרקאית לסכרת (ADA) לשקול את שילוב הדיקור הסיני כטיפול יעיל בכאבים נוירופתים.

בנוסף לכך, קיים מחקר קליני גדול מאוניברסיטת מנצ׳סטר שהתפרסם בכתב העת הרפואי Diabetes Research & Clinical Practice אשר הראה שיפור משמעותי אצל כ-77% מהמטופלים הסוכרתיים הסובלים מכאבים נוירופתיים בגפיים בשל שילוב דיקור סיני (אקופונקטורה) בטיפול.