פיברומיאלגיה

דיקור סיני לטיפול בפיברומיאלגיה - רונן רוזנבלט-ניר - דיקור סיני בתל אביב

דיקור סיני לטיפול בפיברומיאלגיה

מהי פיברומיאלגיה?

פיברומיאלגיה הינה תסמונת המתארת מצב שכיח של כאבי שרירים מפושטים ותשישות המופיעים אצל כ-2 עד 4 אחוזים מהאוכלוסיה.
משמעות המונח ״פיברומיאלגיה״ הוא כאב בשרירים ובסיבי רקמות החיבור שלהם (הגידים).
פיברומיאלגיה היא תסמונת מבלבלת במיוחד, ולעיתים קרובות קשה לאיבחון בשל העובדה שהתסמינים שלה עשויים להופיע גם במצבים רפואיים אחרים.

כ- 90% מהסובלים ממנה הן נשים, רובן בגילאי 20-50, למרות ששכיחות מסוימת של המחלה קיימת בכל הגילאים, כלומר, אפילו בילדים ובקשישים.

פיברומיאלגיה פוגעת בעיקר בשרירים וברקמות המחברות אותם לעצמות. למרות שההרגשה היא שמדובר במחלת מפרקים, למעשה לא מדובר בסוג של דלקת פרקים והיא אינה גורמת לדפורמציות במפרקים (שינויים ניווניים). פיברומיאלגיה היא מחלה של רקמות רכות או ראומטיזם של השרירים. ראומטיזם מתייחס לכאב ולקשיון הקשורים בדלקות פרקים ובהפרעות של המפרקים, השרירים והעצמות.

המחלה מופיעה בשכיחות גבוהה יותר לאחר אחד מהבאים: טראומה פיזית או נפשית, זיהום ויראלי או שינויים הורמונאליים.
בנוסף, החולים בפיברומיאלגיה עלולים להפוך ללא פעילים וחרדים לגבי מצב בריאותם ובכך למעשה, מחמירים את מצבם הרפואי.

כיצד מפרשת הרפואה הסינית את הפיברומיאלגיה?

פיברומיאלגיה נתפסת על ידי הרפואה הסינית כחוסר איזון אנרגתי של איברי הגוף. הסיבות לכך מגוונות ועשויות להיות מולדות או נרכשות על רקע תזונה, שימוש בתרופות, אורח חיים לא תקין ורגשות לא מאוזנים. כל הגורמים הללו פוגעים בתנועת הצ´י בגוף, דבר שלאורך זמן גורם לחסימה בתנועת הצ׳י (האנרגיה) ולהופעה בכאב.

ברפואה הסינית אומרים ש: “If there is free flow there is no pain, and if there is no free flow, there is pain.”

דיקור סיני הוא כלי טיפולי יעיל ובטוח לטיפול בבעיה שבא להפחית את הכאב, להרגיע את המטופל ולשפר את איכות חייו.