דלקת גרון / כאב גרון

2. דלקת גרון / כאב גרון
דיקור סיני לטיפול בדלקת גרון / כאבי גרון

דיקור סיני לטיפול בדלקת גרון / כאב גרון

דלקת גרון (פרינגיטיס – Pharyngitis) היא דלקת של הגרון או דלקת של השקדים (טונזיליטיס – Tonsilitis). לרוב הדלקת נובעת מזיהום ויראלי או חיידקי. סיבות נוספות להתפרצות הדלקת עשויות להיות: חשיפה לחומרים הגורמים לגירוי יתר באזור הגרון כמו כימיקלים שונים, זיהום אוויר, עשן וכדומה.

​הסימפטומים לדלקת הגרון הם: כאבי גרון וקושי בבליעה, צרידות, נזלת, עייפות מוגברת, הרגשה רעה באופן כללי, חום גבוה, אדמומיות בגרון, נפיחות של בלוטות הלימפה באזור הגרון ועוד.

דלקת גרון נגיפית

זוהי למעשה דלקת הגרון השכיחה ביותר בקליניקה ועומדת על כ-80% מהמקרים. דלקת זו נגרמת עקב חדירת וירוס (נגיף) אל אזור הגרון והתיישבותו שם. קיימים וירוסים רבים שעלולים לגרום להתפרצות דלקת גרון. בין הוירוסים הללו ניתן למצוא את נגיפי הצינון, השפעת והוירוס אשר גורם להתפרצות מחלת הנשיקה (אפשטיין בר וירוס- EBV) או CMV (למונונוקלאוזיס).

דלקת גרון חיידקית

דלקת זו נגרמת בשל חדירת חיידקים לגרון. סוג החיידק השכיח ביותר הגורם לדלקת זו הוא סטרפטוקוק.

סימני המחלה יהיו דומים מאוד לתסמיני דלקת הגרון הויראלית. לרוב, דלקת הגרון  הויראלית לא תגרום להופעת תפליטים לבנים באזור הגרון ואילו החיידקית, כן. אך עם זאת, הדרך הנכונה ביותר לאיבחון סוג הדלקת הוא באמצעות בדיקת מעבדה הנקראת – משטח גרון.

דלקות גרון חוזרות

קיימים מטופלים, לרוב ילדים אך לא רק, המפתחים דלקות גרון חוזרות ונישנות אשר מצריכות מתן טיפול אנטיביוטי חוזר. הטיפול המומלץ למקרים אלה ברפואה המערבית הוא כריתת השקדים.

דיקור סיני לטיפול בדלקות גרון / כאבי גרון

על פי התאוריה של הרפואה הסינית, אין הבדל בין דלקת גרון חיידקית ודלקת גרון ויראלית. על פי תאוריה זו, דלקות הגרון נובעות לרוב בשל חולשה של מערכת החיסון, דבר המאפשר לגורמים פאתוגניים חיצוניים לחדור אל תוך הגוף. עם זאת, ישנם גורמים נוספים כמו מצבים רגשיים, תזונה לקויה ועוד אשר יגרמו להופעת המחלה.