דלקת פרקים (דלקת מפרקים)

2. דלקת פרקים (דלקת מפרקים)
דיקור סיני לטיפול בדלקת פרקים - רונן רוזנבלט-ניר - דיקור סיני בתל אביב

דיקור סיני לטיפול בדלקת פרקים (ארטריטיס)

ארתריטיס היא מחלה במפרק שיכולה להיות דלקתיות או ניווניות. דלקת פרקים ניוונית נקראת בעברית – דלקת פרקים ניוונית (אוסטאוארטריטיס -OA – Osteoarthritis) ודלקת פרקים שגרונית (ראומטואיד ארטריטיס – RA – Reumatoide artritis).

על פי הרפואה הסינית, הופעה של ארטריטיס תגיע במקרה של חסימה (סטגנציה) בתנועה החופשית של זרימת הצ׳י (האנרגיה) והדם בגוף. הסינים מאמינים כי כאשר פאתוגנים חיצוניים כמו רוח, קור או חום ולחות חודרים את שכבת ההגנה של הגוף ומגיעים אל השרירים, הגידים והמפרקים, הם יכולים לגרום לקשיון וכאב. למצב זה קוראת הרפואה הסינית  B-Syndrome.

דיקור סיני נמצא והוכח כיעיל מאוד בטיפול בדלקת פרקים. שיטות קלאסיות באקופונקטורה (דיקור סיני) ידקרו, בין השאר, באזור המפרק הכואב. מטרת הדיקור באיזור היא הגברת הסירקולציה אליו, דבר שיסייע לפתיחת החסימה הגורמת כאמור, לנפיחות ולכאב. קיימות טכניקות דיקור סיני מתקדמות שמשתמשות דווקא במפרק הנגדי למפרק הכואב או באזורים מרוחקים אחרים ודרכם מטפלים בו.

צמחי מרפא סיניים נמצאים גם הם בשימוש נרחב בטיפול בתופעה. אסטרטגית הטיפול משתנה בין מטופל ומטופל בהתאם למקור המחלה (חוסר האיזון) אצלו.

אימון גופני – מומלץ לכל סוגי דלקות המפרקים. יש לבצע פעילות גופנית קבועה במטרה לחמם את המפרקים הפגועים ולהסדיר את הזרמת הצ׳י והדם אליהם. מאחר ודלקת פרקים נחשבת ברפואה הסינית סוג של חסימה או סטגנציה, תנועה על ידי פעילות גופנית הינה הכרחית על מנת לטפל בתופעה.