כאבי מחזור

2. כאבי מחזור
כאבי מחזור - הטיפול באמצעות דיקור סיני - רונן רוזנבלט-ניר - דיקור סיני בתל אביב

דיקור סיני לטיפול בכאבי מחזור

כאבי מחזור, או בשמם הרפואי, דיסמנוריאה Dysmenorehea או תסמונת קדם וויסתית (PMSPremenstrual syndrome), הם למעשה תופעה גניקולוגית המתאפיינת בהופעתם של סימנים גופניים ופסיכולוגיים המופיעים בזמן המחזור החודשי או כמה ימים לפני תחילתו. הסימפטומים הגופניים עשויים לכלול כאבים באזור הבטן התחתונה, כאב באגן וכאב בגב התחתון. עשויים להתלוות לתופעה תסמינים גופניים נוספים כגון: כאבי ראש או מיגרנה, נפיחות או רגישות בשדיים, שילשול או עצירות, בחילות והקאות, אקנה, עייפות רבה ועוד. כאמור, פרט לתופעות הגופניות הללו, עשויות להופיע גם תופעות התנהגויותיות הכוללות בין השאר: עצבנות, מתח (סטרס), חרדה, נדודי שינה (אינסומניה), מצבי רוח משתנים, דיכאון ועוד.

כ-14% מהנשים בגילאים 20-35 סובלות מכאבי מחזור ברמה חזקה עד כדי שהם מגבילים את חיי היום יום שלהן וגורמים להן להישאר בבית ולהיעדר מבית הספר או מהעבודה.

הסיבות המדוייקות הגורמות להתפרצות התופעה אינן ידועות.

הטיפול בכאבי מחזור מגוון וכולל: נטילת גלולות למניעת הריון (שיש לה התוויה לטיפול בתופעה זו),  פעילות גופנית אירובית שהוכיחה את עצמה בכמה וכמה מחקרים, תרופות נוגדות דיכאון ותרפיות משלימות כמו -אקופונקטורה (דיקור סיני) וצמחי מרפא סיניים ועוד.

כאבי מחזור – כיצד דיקור סיני מטפל בהם?

כאב בתפיסה של הרפואה הסינית הוא חסימה בזרימת הצ׳י (האנרגיה) בגוף. לשם כך, הדיקור הסיני והטיפול באמצעות צמחי מרפא סיניים באים לפתוח ולשחרר את אותן הסטנגנציות בצ׳י (החסימות האנרגתיות). פרט לכך כבר הוכח במחקרים רבים כי הדיקור הסיני גורם לשחרור נוירוטרנסמיטורים (חומרים כימיים) מהמוח שתפקידם הפחתת כאב, הרגעה ושיפור מצב רוח.

​מנסיוני בטיפול בכאבי מחזור, דיקור סיני מחולל ניסים ונפלאות הן בטיפול בכאבי המחזור האקוטיים (בזמן המחזור או לפניו) והן במניעתם למחזורים הבאים.

אם גם את סובלת מהתופעה, אל תיכנעי לתופעה. פני אליי עוד היום ותוכלי גם את, להיפטר מכאב המחזור שלך.