כיצד דיקור סיני משפר את המוטיבציה? – מחקר

  1. ראשי
  2. איכות חיים
  3. כיצד דיקור סיני משפר את המוטיבציה? – מחקר

חלקים של המוח המעורבים בתהליך המוטיבציה, הגיבו מאוד לטיפול בדיקור סיני

מחקר שפורסם בכתב העת Journal of Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine בדק את ההשפעות ההוליסטיות של טיפולי אקופונקטורה (דיקור סיני). המחקר בדק כיצד טיפולים בדיקור סיני נערכים וכיצד מעריכים אותם. אחד הנושאים שבדק המחקר הוא כיצד משפיע הדיקור הסיני על תפקוד המוח. החוקרים הצליחו לראות באמצעות שימוש ב-fMRI שאזורים מסויימים של המוח מגורים במהלך הטיפול בדיקור סיני. הקורטקס האינסולרי (האינסולה) והסטריאטום, חלקים של המוח המעורבים בתהליך המוטיבציה, הגיבו מאוד לטיפול בדיקור סיני. המחקר אישר כי דיקור בנקודות ספציפיות בגוף, יכול להפעיל את מרכזי המוטביציה במוח, ובכך מגביר למעשה את המוטיבציה בקרב משתתפי המחקר.

כולנו חווים זמנים שבהם אין לנו מוטיבציה. חוסר מוטיבציה שכזה עשוי להיגרם בשל גורמים רבים כגון: מזג אוויר, דיכאון, תזונה לקויה, דחייה ואף חוסר בפעילות גופנית.

חוסר במוטיבציה עשוי להזיק לבריאות שלנו. למרות שכולנו יודעים שיש צורך באימון גופני, לאכול כמו שצריך, לישון מספיק שעות, רבים מאיתנו בוחרים שלא לעשות כן. מצב זה עשוי להפוך להרגל שלילי כי הוא יכול לגרום להתפתחות דיכאון, עייפות, בעיות שינה ובעיות אכילה שעשויים לגרום בסופו של דבר להופעת בעיות פיזיות חדשות או לחילופין, להחמיר בעיות קיימות. לכן, כל האמירות שאין לנו זמן לטפל בעצמנו מנותקות מהמציאות משום שלכולנו קיים הזמן הזה לטיפול עצמי. מדובר רק בבחירה ובתיעדוף.

כיצד דיקור סיני (אקופונקטורה) מסייע בשיפור המוטיבציה?

דיקור סיני (אקופונקטורה) עשוי להועיל לך לחזור לשגרה בכל מה שקשור למוטיבציה. הרפואה הסינית המסורתית (TCM) תופסת ומפרשת מצב של חוסר במוטיבציה כחסימה אנרגתית לאורך מסלולי אנרגיה (מרידיאנים) בגוף. לרוב תהיה מעורבת האנרגיה של הכבד ובן זוגו על פי התאוריה של הרפואה הסינית, כיס המרה.

חוסר מוטיבציה כרוני עשוי לגרום להתפתחות של דיכאון. כאשר הגוף מדוכא, כל דבר נראה בלתי אפשרי. אך לרוב, קיימים גורמים נוספים מתחת לפני השטח המסייעים להתפתחות הדיכאון אשר מתחילים עם חוסר מוטיביציה.

כאמור, מסלולי הכבד וכיס המרה קשורים לרוב לחוסר מוטיבציה. כאשר אחד מהם או שניהם חסומים מבחינה אנרגתית, עשויה להיווצר בעיה הקשורה למוטיבציה אשר תגרור הופעת דיכאון. אחת ההשלכות של מצב זה היא השפעה על מערכת העיכול. לכן, לא פעם כשאדם סובל מחוסר מטיבציה, הוא עשוי לסבול מחוסר רעב. האנרגיה בגופנו מגיעה מאכילת מזונות בריאים. אך במצב של חוסר תיאבון, עשוי להיווצר דחף למזונות מסויימים, בעיקר למתוקים ופחמימות אחרות. זאת לאור העובדה שהם ״מרוממים״ אותנו נפשית, מה שמרגיע באופן זמני את הדיכאון וחוסר המוטיבציה. אך תחושה זו תחלוף לרוב במהרה ומיד לאחריה נשוב לחוש את אותה התחושה שחשנו בהתחלה.

מסלול הכיס מרה חשוב מאוד במקרים בהם אבדה המוטיבציה. מסלול זה קשור לאומץ ונחישות. חוסר מוטיבציה פוגע בנחישות של רוב האנשים. חוסר היכולת להחליט או לפעול או בעיות מוטיבציה יהיו קשורים לחולשה באנרגיה זו של הכיס מרה. טיפול בדיקור סיני עשוי לסייע בהשבת האנרגיה החלשה הזו של כיס המרה. בנוסף, הדיקור הסיני יסייע בהנעת הצ׳י (האנרגיה) הן במסלול הכבד והן במלול כיס המרה, ובכך, ישיב את האיזון לגוף ויחזק את המוטבציה.

 

תפריט
נגישות
להתחלת שיחה
כן, אפשר גם בוואטסאפ
שלום לך,
כיצד אני יכול לעזור?