על הטיפול בצמחי מרפא סיניים להפחתת הסטרס

  1. ראשי
  2. סטרס
  3. על הטיפול בצמחי מרפא סיניים להפחתת הסטרס

מהו סטרס?

סטרס (מתח) הוא מצב שמשפיע על כולם. סטרס מוגדר כמצב של לחץ נפשי או רגשי. סטרס עשוי לגרום להופעתם של למספר רב של תסמינים, הכוללים בין השאר: כאבי ראש או כאב באופן כללי, מתח שרירי, נדודי שינה (אינסומניה), דאגה, חרדה, דיכאון ואף עשוי לגרום להיווצרות מחלה. על פי סקר שנערך לאחרונה בארצות-הברית, כמעט 77 אחוזים מכלל האמריקנים סובלים באופן קבוע מסממנים פיזיים או פסיכולוגיים שנגרמו כתוצאה מסטרס מוגבר (American Institute of Stress, May 2017).

ברמה התאית, סטרס כרוני הוכח למעשה ככזה העשוי לפגוע בתאים החיסוניים הטלומרים. הטלומרים קשורים לDNA שלנו. מדובר למעשה באזור הקצה של הכרומוזומים, המכילים את החומר התורשי שבגרעין התא. הנמצאים בכרומוזומים המקדמים יציבות גנטית. כאשר הגוף מצוי בסטרס, תאי החיסון נוטים פחות לשכפל את עצמם, דבר המעמיד את הגוף בסיכון של זיהום או מחלה.

כיצד צמחי מרפא סיניים מפחיתים הסטרס?

קיימות גישות רבות ושונות להפחתת סטרס הוכללות בין השאר: פעילות גופנית, מדיטציה, ציור ואומנות, עיסוי, קריאה, צפייה בסרט, מפגש חברתי, משחקים, טיול בטבע, צריכת מזון בריא ואפילו טיפולים בדיקור סיני.

רפואה סינית מסורתית (TCM), רפואה בת 3,000 שנה שיכולה לאזן את הגוף והנפש, להקל על הסטרס ולצמצם או למנוע מחלות. הרפואה הסינית עושה שימוש בשיטות טיפול רבות. הבולטים במיוחד הם דיקור סיני וצמחי מרפא סיניים. צמחים אלה ניתנים לצריכה הן כצמח בודד והן בשילוב של כמהצמחים יחד היוצרים פורמולה צמחית המותאמת אישית, אשר מסייעת בריפוי ואיזון הגוף והנפש.
להלן כמה דוגמאות לצמחי מרפא בודדים ולפורמולות צמחיות שעשויות לסייע לכם להילחם בסטרס:

  1. צמח ה-Ci Wu Jia או בשמו העברי-׳ג׳ינסנג סיבירי׳ – צמח זה הינו צמח אדפטוגני, כלומר, הוא בעל תכונות מחיות או משקמות. צמח זה מתאים מאוד לאלה העובדים במקומות עבודה מרובי סטרס, לכאלה שעובדים שעות ארוכות או לכאלה בעלי לוחות זמנים עמוסים במיוחד. בנוסף, הוא תומך בשינה איכותית ומחזק גם את מערכת החיסון.
  2. צמח ה-Aswhagandha, או בשמו העברי- ׳ויתניה משכרת׳ – בעוד צמח זה אינו משמש באופן קבוע ב ברפואה הסינית, הוא עדיין צמח חזק מאוד בטיפול בהתמודדות עם סטרס. הצמח עוזר עם תופעות החרדה, עייפות ונדודי שינה הנובעים מסטרס מוגבר. בנוסף, הוא משמש לתמיכה במערכת החיסון ומעודד את פעילות בלוטת התריס עבור אלה הסובלים מתת פעילות של בלוטת התריס.
  3. הפורמולה Xiao Yao San – פורמולה צמחית זו משלבת בתוכה כמה צמחי מרפא והיא למעשה אחת הפורמולות היותר שימושיות ברפואה הסינית. הפורמולה באה ל׳הרגיע את הכבד׳, שעל פי התאוריה של הרפואה הסינית, הוא זה שאחראי על השליטה בסטרס.
  4. הפטריות Cordyceps או Dong Chong Xia Cao – מדובר למעשה בסוג של פטרייה. הרפואה הסינית עושה בהם שימוש רב מזה מאות שנים בטיפול בעייפות, בתמיכה במערכת החיסון ולשם הגנה על הכבד והכליות.
  5. הפורמולה Suan Zao Ren Tang – פורמולה צמחית זו יעילה מאוד לטיפול בנדודי שינה, עצבנות מחשבות מרובות. תסמינים אלה נפוצים מאוד אצל אנשים שעובדים יתר על המידה ועמוסים מבחינה רגשית.

צמחי מרפא עשויים להיות מועילים מאוד ולסייע בשמירה על הגוף במניעת מחלות. צמחי המרפא והפורמולות שהוזכרו לעיל הן רק כמה דוגמאות שכדאי שיהיו בסביבתכם במידה ואתם סובלים מסטרס וחרדה. כדי לדעת פרטים נוספים על צמחי המרפא הללו, צרו עימי קשר!

 

תפריט
נגישות
להתחלת שיחה
כן, אפשר גם בוואטסאפ
שלום לך,
כיצד אני יכול לעזור?