מהי מיגרנה?

כאבי ראש מיגרניים הם קצת מיסתוריים לעולם הרפואי. תועת המיגרנה לא מובנת עד סופה ולא פעם היא לא מאובחנת או לא מטופלת בהתאם. קרן המחקר למיגרנות מגדירה את התופעה כמחלה נוירולוגית המשפיעה על כ-39 מליון איש בארצות הברית. מיגרנה מאופיינת ככאב חמור, פועם, המופיע בדרך כלל רק בצד אחד של הראש. מיגרנה עשויה להיות מלווה בהפרעות לראייה, סחרחורות, בחילות, הקאות ורגישות לאור (האורה) או לקול. כאבי ראש מסוג זה עשוי להימשך בין ארבע שעות למספר ימים.

קיים טיפול משלים לבעיית המיגרנה והוא רפואה סינית. הטיפול ברפואה סינית כולל אקופונקטורה (דיקור סיני) ונטילת צמחי מרפא סיניים. בשל העובדה שהטיפול בדיקור סיני מותאם אישית למטופל, הוא עשוי להועיל הרבה יותר מאשר רק הפחתת כאב. הטיפול מתאים גם לכאב אקוטי וגם לכאב כרוני.

מדוע מומלץ לטפל במיגרנה באמצעות אקופונקטורה (דיקור סיני)?

1. דיקור סיני הוכח מדעית כמטיב עם כאב ראש מסוג מיגרנה – למעשה, זו התלונה העיקרית בגינה הגיעו מטופלים לטיפול בדיקור סיני בעבר. כאב, לא משנה מהו מקורו, מיגרנה או לא, הוא בעיה נפוצה בעולם. אלפי מחקרים התבצעו בנושא והוכיחו כי אקופונקטורה (דיקור סיני) הינה יעילה לטיפול בהפחתת כאב. הדיקור הסיני טוב בטיפול בכאב אקוטי כמו גם בכרוני.
  2. דיקור סיני מפחית תהליכי דלקת – בזמן שתהליך המיגרנה עדיין אינו מובן לחלוטין, ישנה הסכמה בין רוב אנשי המקצוע העוסקים בתחום כי מיגרנה מערבת מין סוג של תהליך דלקתי בגוף. דיקור סיני גורם לשיחרור חומרים לזרם הדם אשר נלחמים ומפחיתים תהליכי דלקת בגוף.
  3. דיקור סיני מגביר שחרור רמות סרוטונין – סרוטונין הינו הורמון המיוצר בגוף וחוקרים, מדענים וניורולוגים רבים מוצאים את הקשר בין ירידה ברמתו ותחילת התקף מיגרנה. דיקור סיני עשוי משמש בין השאר כרפואה מונעת וככזו הוא עשוי לאזן את רמת הסרטונין במוח, דבר שיקשה על התקפי המיגרנה להתפתח.
  4. דיקור סיני עשוי לסייע בטיפול בסימנים הנלווים למיגרנה – הרפואה הסינית, הכוללת בין השאר את טיפולי הדיקור הסיני וצמחי המרפא הסיניים מטפלת פרט לכאב המיגרנה, בסימפטומים המתלווים אליה. מחקרים מראים כי באמצעות טיפול סדיר בדיקור סיני, ניתן לטפל בבחילות, סחרחורות והקאות הקשורות למיגרנה.
  5. דיקור סיני משפר את זרימת הדם – כאב קשור פעמים רבות להפרעה בזרימת הדם מה שגורם לירידה ברמת החמצן. אמירה זו נכונה גם לגבי מיגרנה. דיקור סיני יכול לשפר את זרימת הדם בגוף, דבר שיסייע בהגברת כמות החמצן המגיעה לרקמות.