מחקר משנת 2017 שהתבצע בבית הספר לרפואה באוניברסיטת אינדיאנה מסייע להראות כיצד אלקטרואקופונקטורה יכולה לעודד תהליך תיקון רקמות לאחר פציעה ולהקל על כאב באמצעות מנגנון נוירולוגי ספציפי. המחקר כלל מעל ל-40 מדענים במוסדות מחקר בארצות הברית ובדרום קוריאה אשר שיתפו בו פעולה. הוא התבצע באמצעות סדרת בדיקות, ראשית על סוסים ואחר כך על בני אדם. המחקר הסופי מציע את התצוגה המקיפה ביותר עד כה כיצד אלקטרואקופונקטורה מעודדת את שחרור תאי הגזע שהם תאים מיוחדים המתפתחים למגוון סוגים של תאים ולכאלה מתקנים תאים אחרים.

השימושים הראשונים באלקטרואקופונקטורה מיוחסים לרופא סיני, טאנג שנג, בשנת 1934. במערב, המונח מיוחס לד”ר רוג’ר לה-פוי מצרפת בשנת 1947.

מהי אלקטרו-אקופונקטורה?

אלקטרואקופונקטורה משתמשת באותם עקרונות של האקופונקטורה (דיקור סיני), הכרוך בהחדרת מחטים סטריליות עדינות בנקודות ספציפיות בגוף. עם זאת, באלקטרואקופונקטורה, מוסיפים המטפלים זרם חשמלי נמוך על גבי המחטים שהוכנסו, זאת במקום להפעיל את הנקודות באמצעות הקשה או סיבוב עדין שלהן בזמן הכנסתם.

מחקר זה הראה באמצעות בדיקות MRI מוחיות כי אלקטרו-אקופונקטורה מפעילה את ההיפותלמוס שהינו חלק מהמוח השולט על מערכת העצבים ועל התפקודים התת מודעיים כמו קצב הלב. גירויים חשמליים מהמחטים הגיעו למוח הנבדקים תוך תשע עד 22 דקות, תלוי במין. משם, שוחררו תאי גזע מתקנים, המכונים תאי גזע מזנכימליים, לזרם הדם תוך שעתיים. תאים אלו יכולים להתמיין לתאי עצם, סחוס ותאי שריר, בין היתר, לסייע בתיקון אזורים פגועים בגוף. על מנת להגיע לתגובה שכזו, החוקרים עשו שימוש באלקטרואקופונקטורה בנקודות דיקור ספציפיות הקשורות למערכת החיסון.

המחקר מצא עלייה בתאים מסוג קולגן המזרזים החלמת גידים בגוף, מה שתרם רבות למחקר שחיפש להבין טוב יותר את תאי הגזע. הקולגן מייצר גם תאים אנטי דלקתיים הידועים ככאלה המביאים לזמן ריפוי מהיר יותר.

 

 

תפריט
נגישות
להתחלת שיחה
כן, אפשר גם בוואטסאפ
שלום לך,
כיצד אני יכול לעזור?