דיקור סיני בהריון

2. דיקור סיני בהריון
דיקור סיני לנשים בהריון - רונן רוזנבלט-ניר - דיקור סיני בתל אביב

דיקור סיני לטיפול בתופעות הקשורות להריון

נשים רבות מדווחות כי דיקור סיני סייע להן והקל עליהן במגוון רחב של תסמינים הקשורים להריון שלהן. תסמינים אלה כללו: בחילות, צרבת, נפיחות ברגליים, עצירות, תסמונת התעלה הקרפלית, כאבי גב, סיאטיקה, סימפיזיוליזיס ועוד.

מהם הנושאים להם דיקור סיני בהריון יכול לסייע?

להלן כמה מתופעות המופיעות במהלך הריון בהם הדיקור הסיני יכול להקל והוכחו כבר מחקרית:

• כאבי גב תחתון ואגן (סימפיזיוליזיס)  מחקרים שפורסמו בכתב העת American Journal of Obstetrics & Gynecology דיווחו כי דיקור סיני יכול להפחית כאבים בגב התחתון יחד עם כאבי אגן. ובסקירת Cochrane לשנת 2015 לטיפול בכאבי גב תחתון / אגן בהריון נמצא כי הדיקור הסיני שיפר את כאבי האגן יותר מהטיפול השמרני הרגיל לפני לידה.
  • דיכאון – דיכאון במהלך ההריון הוא תופעה שכיחה, המופיעה אצל אישה אחת מכל ארבע נשים. במחקר שפורסם בשנת 2010 בכתב העת Obstetrics & Gynecology, נשים הרות  אשר היו בדיכאון קליני במהלך שמונה שבועות ושלא לקחו בעבר נוגדי דיכאון קיבלו טיפולים בדיקור סיני כללי, דיקור סיני מותאם לדיכאון או עיסוי. חומרת תסמיני הדיכאון פחתה בעיקר בקרב נשים שקיבלו דיקור סיני שהותאם לדיכאון. כ-63 אחוזים מהנשים שקיבלו את הטיפול בדיקור הסיני הספציפי לדיכאון הגיבו לטיפול, לעומת 44 אחוז בקבוצות הדיקור הסיני הכללי וקבוצת העיסוי.
  • כאבי ראש – מחקרים הראו כי דיקור סיני יכול להפחית את כאבי הראש הנגרמים מהריון. נשים שקיבלו דיקור סיני לטיפול בכאבי ראש השתמשו בפחות תרופות.
  • בעיות שינה (אינסומניה) – במהלך ההריון יש קושי גדול יותר להירדם ולהישאר ישנים. מחקרים שנעשו בנושא הראו כי נשים המקבלות דיקור סיני ישנות טוב יותר במהלך ההיריון.
  • בחילות בוקר – מחקרים הראו כי דיקור סיני המכוון לפרק כף היד יכול להפחית את הבחילה וההקאות הקשורים לחולי בוקר.
  • צרבות וריפלוקס – מחקר ברזילאי שהתבצע בתחום קבע כי דיקור סיני מקל על בעיות עיכול, צרבת וריפלוקס שמטרידים נשים רבות ככל שההיריון מתקדם.
  • זירוז לידה – דיקור סיני עשוי להגביר את מוכנות צוואר הרחם ללידה.