תקופת ההריון היא תקופה שינוי וצמיחה הן בהיבט הריגשי והן בהיבט הפיזי. השינויים באופן כללי בחיינו, ובפרט במהלך ההריון, גורמים להופעתם של סימפטומים ותופעות גופניות שונות. לרוב, לא ינתנו תרופות מרשם או תרופות בכלל לנשים במהלך ההריון וזאת כי לתרופות יש את היכולת לעבור דרך מחזור הדם אל העובר, מצב לא רצוי מבחינתנו. דיקור סיני (אקופונקטורה) הוא טכניקות טיפול עתיקה ששייכת לרפואה הסינית. דיקור סיני בהריון הוא כלי טיפולי יעיל, טבעי ובטוח היכול לשמש, בהרבה מקרים, תחליף ממשי וראוי (שלא לדבר על טבעי ובטוח) לאותן תרופות במהלך ההריון ובכך לטפל באם לעתיד, ולסכן פחות את העובר.

כיצד דיקור סיני (אקופונקטורה) מסייע לנשים בהריון?

  • חוסר נעימות ותחושות נוספות הקשורות למערכת העיכול – במקרים שכאלה, כדאי אולי להעזר בטיפול בדיקור סיני מאשר ליטול תרופות. תופעות שכאלה, הידועות כמלוות לא מעט מהנשים בתקופת ההריון הן לדוגמא: הקאות או בחילות הקשורים למה שאנחנו קוראים: ״בחילות הבוקר״, אשר משתפרות באופן ממשי בקרב נשים בהריון אשר מטופלות בדיקור סיני. החלק הנהדר עוד יותר הוא שמרבית הנשים מדווחות על שיפור כבר בתום הטיפול הראשון. בנוסף, הדיקור הסיני יודע ועשוי לסייע באופן יעיל בטיפול בתופעות כמו ריפלוקס (צרבת) ועצירות.
  • מצג עכוז של העובר – אחת מהשפעות הדיקור הסיני על הגוף היא באמצעות הרפיית שרירים. הרפייה כגון זו של השרירים באזור הבטן והרחם, מאפשרת בהם תנועתיות טובה יותר, דבר שמאפשר לעובר לנוע, להסתובב ולהגיע למנח הרצוי והתקין ברחם.
  • נפיחויות וכאבים (כאב גב תחתון) – הדיקור הסיני ידוע כטכניקת טיפול המטיבה ומטפלת בכאב. על כן, הוא עשוי להפחית הכאבים באזור האגן והגב התחתון. מעבר לכך, הדיקור הסיני עשוי להטיב במצבי נפיחות שונים כמו למשל: נפיחות ברגליים. כאבים שונים כמו לדוגמא: כאבים במפרק כף היד (תסמונת התעלה הקרפלית – CTS) וכו׳, המאפיינים נשים הרות במהלך השליש השני והשלישי של ההריון שלהן , עשויים אף הם להשתפר משמעותית באמצעות טיפול בדיקור סיני.
  • בעיות שינה (אינסומניה) וחולשה גופנית – האקופונקטורה (דיקור סיני) היא כלי יעיל מאוד בהפגת מתח ובכך מסייעת לאישה ההרה בשמירה על רוגע ושלווה ובנוסף, משפר את איכות השינה באופן ניכר. בנוסף, הדיקור הסיני ידוע כתורם לשיפור רמת האנרגיה הכללית בגוף ותחושת החיוניות, ובכך עשוי לסייע לאישה ההרה להתמודד טוב יותר עם דרישות הגוף שלה במהלך ההריון.
  • מתח (סטרס), חרדה או דכאון – הפחתת רמות המתח והחרדה היא אחת הפעולות העיקריות שבגינן זכה תחילה הדיקור הסיני לפרסום נרחב. בנוסף, הדכאון, תופעה הפוגעת בלט מעט הנשים בהריון, עשוי להשתפר אף הוא משמעותית בעקבות טיפול מוצלח בדיקור סיני.
  • קיצור משך צירי לידה וזירוז לידה באופן כללי – הדיקור הסיני הוא כלי נהדר להכנת האם לעתיד לשלב הלידה. הוא ידוע כמשפר את זרימת הדם בגוף מה עשוי לסייע לאם הטרייה בכמות החלב שלה להנקה.
  • נושאים נוספים הניתנים לטיפול באמצעות הדיקור הסיני בזמן הריון הם: דיכאון לאחר לידה, בעיות הקשורות בהשתנה, התכווצויות בטניות, איבוד שיער, דימומים, חום, הזעות לילה ודלקת בשדיים (מסטיטיס).

לסיכום, במאמר זה ניסתי להחמיש עד כמה הדיקור הסיני מסוגל לסייע ולטפל בתקופת ההריון, זאת כאמור, תוך כדי תמיכה בבריאות טובה יותר. אולם, יש לזכור כי קיימים מטפלים רבים בשוק, חלקם מקצועיים יותר וחלקם, לצערי, פחות, ולכן בעת חיפושיך אחר מטפל בדיקור סיני, בידקי כי מדובר במטפל שהינו חבר באגודה הישראלית לרפואה סינית וכי הוא בעל ניסיון בטיפול בנשים בהריון.

תפריט
נגישות
להתחלת שיחה
כן, אפשר גם בוואטסאפ
שלום לך,
כיצד אני יכול לעזור?